Click This pages

Sumbangan ikhlas

Sunday, February 03, 2013

10 Festival Paling Pelik Di Dunia !!!

Kanamara Matsuri 

Setiap tahun, orang-orang dari bandar Kawasaki di Jepun mengambil bahagian dalam perayaan, Shinto Kanamara Matsuri. Zakar, sebagai tema utama acara itu, dicerminkan dalam ilustrasi, gula-gula, sayur-sayuran ukiran, hiasan, dan perarakan mikoshi.
Matsuri Kanamara berpusat di sekitar sebuah kuil tempatan zakar-mulia sekali popular di kalangan pelacur yang mahu berdoa untuk perlindungan daripada penyakit kelamin. Ia dikatakan bahawa terdapat juga perlindungan ilahi untuk kemakmuran perniagaan dan untuk kemakmuran puak; dan untuk penghantaran mudah, perkahwinan, dan berkahwin-Pasangan keharmonian. Terdapat juga sebuah legenda setan tajam-bergigi (faraj dentata) yang bersembunyi di dalam faraj seorang wanita muda dan dikembiri dua lelaki muda pada malam perkahwinan mereka. Hasilnya, wanita muda meminta bantuan daripada tukang besi, yang membentuk zakar besi untuk memecahkan gigi setan, yang membawa kepada enshrinement item.



Copper Cheese hill roll And Wake

Cooper Hill Cheese Rolling dan Wake merupakan acara tahunan yang diadakan pada Spring Bank Holiday di Bukit berhampiran Gloucester Cooper di rantau Cotswolds England. Ia adalah tradisinya dan untuk orang-orang yang tinggal di kampung tempatan Brockworth, tetapi sekarang orang dari seluruh dunia mengambil bahagian. Acara ini mengambil namanya dari bukit di mana ia berlaku.
Acara ini adalah tradisional. Dari atas bukit pusingan keju Gloucester Double diperkenalkan, dan pesaing perlumbaan menuruni bukit selepas itu. Orang pertama lebih garisan penamat di bahagian bawah bukit menang keju.
 


Hadaka Matsuri

A Hadaka Matsuri adalah sejenis perayaan Jepun, atau Matsuri, di mana peserta memakai jumlah minimum pakaian; biasanya hanya cawat Jepun (dipanggil fundoshi), kadang-kadang dengan kot happi yang singkat, dan jarang sepenuhnya telanjang. Ini perayaan yang diadakan di berpuluh-puluh tempat di seluruh Jepun setiap tahun, biasanya pada musim panas atau musim sejuk. Perayaan yang paling terkenal adalah Saidai-ji Eyo Hadaka Matsuri diadakan di Okayama, di mana perayaan berasal. Sejak 500 tahun, lebih 9,000 orang lelaki mengambil bahagian dalam Festival Naked - Hadaka Matsuri - setiap tahun di Okayama, Jepun. Setiap tahun, lebih 9,000 lelaki mengambil bahagian dalam perayaan ini.
Seorang paderi Shinto melemparkan sepasang kayu bertuah ke arah orang ramai di tengah malam dan lelaki mesti duke ia keluar sehingga pemenang akhirnya menjamin mereka dalam genggamannya. Tradisi menetapkan bahawa jika lelaki yang menang meletakkan batang ke dalam kotak kayu dengan nasi, dia akan gembira sepanjang tahun. Ini adalah satu tradisi yang sangat bernilai di Okayama.
 
 
 
Monkey Buffet Festival
 

Pesta Monyet Buffet diadakan setiap tahun di Thailand untuk menggalakkan pelancongan. Walaupun seseorang mungkin berfikir perayaan ini adalah bufet monyet, ia adalah sebenarnya bufet untuk monyet. Penduduk monyet kera di Lopburi begitu besar, ia akan dianggap perosak dalam hampir mana-mana bahagian lain di dunia. Di Lopburi, bagaimanapun, mereka dihormati. Dianggap sebagai keturunan pahlawan monyet, penduduk tempatan percaya monyet beruk membawa nasib baik, dan dibenarkan untuk berkeliaran bebas di kalangan rakyat. Untuk penghormatan ini kononnya nasib baik monyet, perayaan dibuang setiap tahun dengan lebih 2,000 kilogram buah-buahan, sayur-sayuran dan lain-lain merawat mesra monyet untuk haiwan untuk menikmati.



 Cat Food Festival


Pesta Makanan Kucing yang diadakan setiap tahun di CaƱete, selatan Lima, hari Santa Ifigenia, seni hitam perlindungan. Pesta ini berlaku dalam bulan September, mengorbankan dirinya untuk majlis itu kira-kira lima puluh kucing.
Dalam persediaan yang sama adalah hidangan yang berbeza dengan daging kucing, seperti schnitzel, huacatay atau greaves. Haiwan diternak dan digemukkan terutama untuk kegunaan manusia.
Menurut kepercayaan popular, daging kucing mempunyai ciri-ciri afrodisiak dan mencegah penyakit di bronkus.


Baby Jumping Festival 


Ini adalah salah satu perayaan Sepanyol lebih pelik tahunan yang telah berlaku dalam Wilayah Burgos sejak 1621. Semasa akta itu, yang dikenali sebagai El Salto del Colacho (lompat syaitan) atau hanya El Colacho, lelaki berpakaian seperti Iblis itu (dikenali sebagai yang Colacho) melompat ke atas bayi yang dilahirkan semasa yang 12 bulan sebelumnya tahun yang terletak di atas tilam di jalanan . Pesta ini telah dinilai sebagai salah satu yang paling berbahaya di dunia. Asal-usul tradisi yang tidak diketahui tetapi ia dikatakan untuk membersihkan bayi dosa asal, memastikan mereka laluan selamat melalui kehidupan dan pengawal terhadap penyakit dan roh-roh jahat.

Festival Of Horn

 Adakah isteri anda atau teman wanita pernah menipu pada anda? Jika demikian, perayaan ini mungkin beberapa faedah. Setiap tahun, Rocca Canterano, di luar bandar Rom, meraikan Festa del Cornuto - Pesta daripada Horns. Dalam budaya Itali, tanduk mewakili seorang lelaki yang telah ditipu. Persatuan itu berkata sehingga kini kembali o Empayar Rom. Ramai pahlawan meninggalkan untuk pertempuran untuk jangka masa yang panjang. Sekembalinya mereka, mereka telah diberi sepasang tanduk sebagai hadiah. Walau bagaimanapun, apabila mereka kembali ke rumah masing-masing, mereka sering mendapati isteri-isteri mereka telah meninggalkan mereka untuk lelaki lain. Jadi istilah "cornuto" mula untuk merujuk kepada seorang lelaki yang telah ditipu. Dalam Rocca Canterano, lelaki yang telah dianiaya oleh bahagian mereka lebih baik berarak melalui jalan-jalan, kadang-kadang tangisan atau melanggar objek yang diberikan kepada mereka oleh pencinta bekas mereka. Perarakan ini bertujuan untuk menghormati dan konsol lelaki.

Pamplona Bull Run

The Bull Run adalah sebahagian daripada Fiesta San Fermin, yang berlangsung dari Julai 6 hingga 14hb setiap tahun. Pada asasnya, sekumpulan mengecas, lembu jantan marah dibebaskan, mengejar lelaki di jalan-jalan untuk lebih daripada 800 meter. Matlamatnya? Untuk mendapatkan diri sebelum lembu setengah tan mengetuk anda ke bawah. Sejak tradisi Bull Run bermula pada tahun 1910, telah ada hampir 300 orang cedera dan 15 terbunuh. Punca kematian biasanya Goring oleh lembu jantan, dengan hanya satu kematian akibat dipukul oleh tanduk lembu. Walaupun bahaya fizikal lembu boleh menyebabkan manusia, terutamanya semasa menjalankan lembu jantan, haiwan ini sangat dihormati di kalangan rakyat Sepanyol.
Asal acara ini datang daripada keperluan untuk mengangkut lembu dari yang corrals luar tapak di mana mereka telah menghabiskan malam, gelanggang sukan lawan lembu di mana mereka akan dibunuh pada waktu petang. Anak-anak muda akan melompat di kalangan mereka untuk menunjuk-nunjuk kesombongan mereka. Tradisi Sepanyol mengatakan asal sebenar larian bermula di timur laut Sepanyol pada abad ke-14 awal.


Roswell Ufo Festival
 
Insiden Roswell UFO, juga dikenali sebagai Roswell, adalah laporan objek yang terhempas berhampiran Roswell, New Mexico, pada bulan Jun atau Julai 1947, didakwa kapal angkasa tambahan-terestrial dan penghuni asing. Roswell Tentera Udara Field dipetik sebagai berkata "cakera terbang" telah pulih dari tempat kejadian. Pada hari berikut, pernyataan itu telah ditarik balik dan berubah untuk mengatakan belon cuaca adalah apa yang ditemui. Ini mencetuskan kontroversi segera di kalangan penduduk, yang paling pasti percaya alien telah mendarat dan kerajaan telah cuba coverup.
Lebih 60 tahun kemudian, perbahasan terus. Untuk meraikan kepercayaan mereka bahawa alien telah mendarat di bumi di bandar Roswell, terdapat adalah satu perarakan tahunan di mana pengunjung boleh berpakaian dalam pakaian asing seperti dan menghadiri persidangan ringkas yang diberikan oleh pakar-pakar dan penulis asing. Walau bagaimanapun, aktivis-aktivis asing tidak mendiskriminasi. Bukan penganut teori asing juga dialu-alukan untuk menikmati perayaan dan berpakaian.




Turkey Testicle Festival

Satu Festival testis adalah acara yang diadakan di beberapa bandar-bandar kecil di mana aktiviti yang diketengahkan adalah pengambilan buah zakar haiwan, biasanya tepung dan digoreng. Perayaan itu tertua berlaku di Byron, Illinois, dan mempunyai testikel ayam belanda. Perayaan serupa diadakan di Olean, Missouri, Oakdale, California, Huntley, Illinois, dan Missoula, Montana, beberapa ciri yang lembu testikel.
Setiap tahun pada bulan September kampung daripada Ozrem, Serbia, menjadi tuan rumah Kejohanan Dunia Memasak testis. Pesta ini menyajikan pelbagai buah zakar, termasuk hidupan liar. Ia juga memberikan anugerah untuk "ballsy" pembuat berita. Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dan juruterbang Chesley Sullenberger memenangi anugerah pada tahun 2010.

No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing