Click This pages

Sumbangan ikhlas

Tuesday, December 25, 2012

10 Perkara Pelik Tentang Krismas !! Mesti Baca !!


Sperti kita lihat dan tahu..Krismas ini adalah perayaan orang kristian....biasanya kita dapat lihat Santa Claus adalah watak Dongeng dalam siri setiap Krismas dan peranannya adalah memberi hadiah kanak-kanak yang nakal..
Hari ini Exazaf nak kongsikan sesuatu 10 pekara pelik tentang Hari Krismas
 Jom lihat yang seterusnya..

1: Krampus Santa Evil Twin ( Kembar Jahat Santa Klaus )



Menakutkan dan pelik kerana ia mungkin kelihatan seperti syaitan, Krampus adalah makhluk syaitan yang kembar jahat Santa.
Apakah krampus ini lakukan? Peranan beliau adalah untuk menghukum kanak-kanak yang telah berkelakuan salah sepanjang tahun. Dalam penghormatan binatang ini jahat, pada bulan Disember, lelaki menyamar diri mereka dalam pakaian dan topeng seperti setan ngeri, dan berkeliaran di sekitar jalan-jalan bandar yang memukul orang dengan kayu ...



Di luar negara..bentuk kostum Krampus Kembar jahat Santa Claus !!


2: RollerBlades In Church 


Adakah anda mendapat cukup senaman sepanjang tahun? Baik jika anda tidak melakukan pagi Krismas adalah masa yang tepat untuk pergi keluar untuk berjalan-jalan di rollerblades anda. Dan ketika anda berada di dalamnya, mengambil seluruh keluarga dengan anda. Itulah bagaimana mereka melakukan perkara-perkara di Venezuela. Rakyat mendapat perkhidmatan gereja pagi pada rollerblades, sebagai tradisi, dan jalan raya walaupun khas dibersihkan untuk majlis itu.


3: Hide Brooms away from Witches 


kalau anda mahu tahu bermulanya krismas..akan terdapat munculnya kuasa-kuasa jahat seperti nenek ahli sihir ..dalam perayaan Krismas, di negara Norway...penduduk

4. Caga Tià – The Pooping Log

The pooping log 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com

Penduduk Catalonia pada 2 minggu sebelum perayaan hari Krismas..Pada 8hb Disember, setiap keluarga membawa keluar log berongga, mereka meletakkan pada lapan kaki kayu, mereka melindungi dia dengan selimut untuk memastikan dia tidak menangkap sejuk, dan mereka memberinya makan setiap hari sehingga Disember 25. Pada Hari Krismas, log dimasukkan ke dalam perapian dan dipukul dengan kayu pemukul sehingga dia poops kecil gula-gula, buah-buahan dan kacang ... 




5. The Good Luck Spider Hidden in The Christmas Tree – Ukraine
tradition spider webs christmas tree 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com

Suatu kisag dahulu terdapat keluarga miskin .mereka tidak mampu membeli perhiasan krismas.ketua keluarga itu berasa sedih dengan keadaannya lalu dia hanya menebang pokok krismas sahaja.Pada keesokannya pokok krismas yang menjadi cantik dengan dihiasi berbagai warna..Beliau mendapati  pokok nya di hiasi dengan jaring2 labah-labah jadi labah-labah merupakan tuah baik dalam krismas di negara Ukraine.

6. Caganer The pooping Figurine – Spain, Portugal and Italy
 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com
 Beberapa negara seperti sepanyol ,italy,dan portugal mempunyai tradisi yang pelik dalam hari Krismas..
Dalam setiap kelahiran, mereka akan meletak patung yang terlondeh seluar ini untuk megelak berlaku kejadian yang tidak diingini kepada bakal yang baru dilahirkan..


7. The Pickle Ornament Germany


The Pickle Ornament 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com

Keluarga di Jerman juga menggantung hiasan yang agak pelik dalam pokok Krismas mereka ... Satu jeruk! Perhiasan diturunkan dari generasi ke generasi, dan apabila keluarga membuat pokok itu, mereka menyembunyikan ia jauh dari anak-anak. Pada pagi Krismas, carian kiddos ia, dan yang pernah mendapati ia mula-mula, akan mempunyai sepanjang tahun nasib baik.

8. Zwarte Piet – The Netherlands

Zwarte Piet 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com

Zwarte Piet,  satu tradisi Krismas, tetapi tradisi Disember. Beliau adalah pembantu Saint Nicolas, dan hari lahirnya disambut pada Disember 5. Mereka dua tiba oleh steamboat di Belanda, datang dari Sepanyol. Adalah dipercayai bahawa Saint Nicolas tunggangan atas bumbung pada kuda putih beliau membawa hadiah untuk kanak-kanak, tetapi ia terpulang kepada Zwarte Piet untuk mengendalikan bahagian keras dan turun cerobong dan menyampaikan hadiah.

Zwarte Piet, atau Gelap Peter juga membantu Saint Nicolas dengan pengendalian senarai kanak-kanak nakal. Ia telah menganggap bahawa kanak-kanak yang tidak baik sepanjang tahun akan diambil oleh Zwarte Piet kembali ke Sepanyol. Gelap Peter asalnya dianggap untuk menjadi hamba, tetapi untuk membuat perkara yang betul, ia kini dianggap bahawa dia adalah seorang penyapu cerobong, yang akan menjelaskan kulit gelap.

9. Mari Lwyd – England

Mari Lwyd 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com
Mari Lwyd adalah suatu adat kuno Welsh. Mari Lwyd bermaksud kuda kelabu, dan dia mengambil bentuk kuda tengkorak dihiasi pada tiang dikendalikan oleh seorang lelaki dalam lembaran putih; Mari akan berarak di sekitar daerah dalam pulangan untuk minuman sebagai adat rumah melawat.

10. Go for a Swim on Christmas

swimming on Christmas 10 Weirdest Christmas Traditions Pictures Seen on www.VyperLook.com

berenang dalam badan beku air mungkin kelihatan pelik ... dan menjadi agak jujur ​​ia adalah ... tetapi itu tidak menghalang orang dari beberapa bahagian England, Ireland dan Perancis dari melakukannya pada hari Krismas. Sesetengah London berani terjun ke Serpentine pada Hyde Park, manakala yang lain wakil British pergi ke Brighton pantai. Pretty pelik!






1 comment:

  1. aktiviti no 10 tu yg x masuk akal! berenang dlm air batu ..ishh! x sanggup aku...

    ReplyDelete

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing