Click This pages

Sumbangan ikhlas

Saturday, October 12, 2013

Kisah Benar Aeril Zafrel dan Wawa Zainal Berkahwin Dua Kali


 sumber dari kosmo
SUASANA seawal pukul 4 petang seperti yang dijanjikan pihak pengurusan Aeril Zafrel di Restoran
Western 114, Neo Damansara, Petaling Jaya, Selangor semalam tegang!
Lebih 30 orang petugas media yang sudah siap sedia berkumpul semakin hilang sabar apabila lebih sejam menunggu ketibaan pasangan sensasi Aeril Zafrel dan Wawa Zainal yang akhirnya membuat kemunculan pertama kali bersama-sama tepat pukul 5.10 petang.
Baik Aeril mahupun Wawa, kedua-duanya nampak tenang sehingga soalan bertubi-tubi diajukan untuk menjelaskan spekulasi yang timbul berhubung status pernikahan mereka sebelum ini.
Aeril atau nama sebenarnya Suhairil Sunari, 25, menafikan dakwaan media sebelum ini yang mendakwa dia telah berkahwin dengan pelakon Wawa Zainal atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, 21.
Wawa kepada Kosmo! sebelum ini turut menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkan dia telah berkahwin dan melahirkan seorang bayi lelaki tidak tepat.
Semalam, tanpa segan-silu Aeril dan Wawa membuka mulut mengesahkan dakwaan mereka telah bernikah. Kata Aeril penafian yang dibuat sebelum ini tidak berniat untuk memutar belitkan cerita atau menipu peminat sebaliknya kerana 'darurat'.

Ikuti temu bual bersama Kosmo!.
Kosmo!: Benarkah Aeril dan Wawa telah bernikah?
AERIL (A): Ya, kami telah bernikah dua kali. Pertama pada 25 Februari 2012 dan kali kedua pada 4 Februari 2013. Hasil pernikahan ini kami dikurniakan seorang anak lelaki bernama Ahmad Fakhruddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013.
WAWA (W): Saya minta maaf sebab merahsiakan pernikahan kami, ini bukan penipuan tapi penafian


Kenapa perlu bernikah dua kali?
A: Kali pertama bernikah untuk menghalalkan hubungan, tapi merahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan Wawa kerana masih terikat dengan kontrak bersama sebuah syarikat pengurusan. Kami bernikah kerana Allah. Kali kedua bernikah mengikut proses dan prosedur undang-undang Malaysia kerana Wawa telah hamil dan kami perlu mendapatkan dokumen sah untuk mem'bin'kan anak saya kelak atas nama saya.
Bermakna pernikahan pertama kalian tidak sah?
Pernikahan kali pertama sah di sisi syariah kerana menepati rukun nikah iaitu perlukan pasangan lelaki dan perempuan, wali, saksi dan ijab kabul, tapi tidak sah di sisi undang-undang Malaysia. Perkahwinan pertama berlangsung di kediaman pengurus saya, Shariman Wahab di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya, Selangor dan tidak didaftarkan. Kami mempunyai bukti bahawa pernikahan ini sah.
Bagaimanakah prosedur nikah kali pertama dan kedua?
Kali pertama bernikah mengikut rukun nikah dan mencukupi syarak. Kali kedua bernikah di Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun, Petaling Jaya, Selangor dan dinikahkan oleh imam masjid itu.
Kenapa perlu menafikan pernikahan anda sebelum ini dan mengambil masa yang lama untuk memberitahu kepada orang ramai?
Kami sudah merancang untuk membuat sidang akhbar selepas bernikah kali pertama, tapi apabila perkara ini telah bocor kepada pihak umum, kami terpaksa mengadakan sidang media sebegini untuk memberitahu kedudukan sebenar. Sebelum ini kami menafikan kerana saya menghormati permintaan Wawa yang masih terikat dengan kontrak yang menghalang artis daripada bercinta. Dia takut dimarahi oleh bosnya, (David Teo) kerana itu saya mengambil keputusan untuk berahsia. Saya anggap diri berada di medan perang dan sekarang tengah darurat, muslihat dihalalkan untuk mengaburi musuh.



Apakah impak yang paling teruk Aeril terima akibat spekulasi ini?
Saya tidak kisah dihina, tapi disebabkan orang membuat pendedahan identiti anak saya tanpa pengetahuan saya, saya tertanya-tanya apa motif mereka sebenarnya? Apa yang terjadi pada saya ada hikmahnya. Saya minta maaf kerana merahsiakan perkara tertentu.
Bilakah sepatutnya anda merancang untuk memaklumkan pernikahan kalian?
W: Selepas tamat kontrak saya pada tahun 2015 dan ketika itu anak saya pun sudah besar. Saya tidak kisah sorok anak saya demi kontrak.
Sibuk sangatkah sampai lambat benar untuk memaklumkan perkara ini?
A: Saya memang sibuk dan sedang mendalami ilmu agama selain memulihkan diri daripada sakit.
W: Bos melarang saya bercinta dan dia menasihatkan saya supaya fokus terhadap karier kerana saya masih lagi muda. Itu sebabnya saya merahsiakan pernikahan ini.
Adakah cerita Wawa terkena penyakit misteri dan pulang ke Sabah untuk berubat semata-mata untuk menutup kisah bahawa anda sedang mengandung?
W: Saya memang terkena penyakit misteri dan penyakit sama turut menyerang kelima-lima orang kakak dan adik saya yang lain. Derita dan sakit saya hanya Allah dan keluarga saya yang tahu. Alhamdulillah saya sudah pulih sepenuhnya dan Insya-Allah saya akan kembali bekerja seperti biasa selepas ini. Allah lebih mengetahui perkara yang berlaku.
Wawa menafikan kerana diancam pihak pengurusan dan takutkan tindakan yang bakal dikenakan terhadap anda? Bagaimanakah sifat ancaman itu sehingga menyebabkan Wawa membuat penafian sekian lama?
W: Sepanjang mengenali Aeril saya pernah maklumkan kepada bos saya tapi dia menghalang saya daripada meneruskan hubungan itu. Dia tidak suka saya menjalinkan hubungan dengan Aeril, jadi saya hormati keputusan itu. Sedangkan bercinta pun dihalang, inikan pula berkahwin. Atas sebab itu juga saya mengambil keputusan untuk merahsiakan perkahwinan saya. Saya pernah dikuarantin selama sebulan di Ijok, Selangor ketika penggambaran filem Sumpahan Kum Kum dan sepatutnya saya berlakon empat babak saja. Saya diharamkan untuk berhubung dengan Aeril sepanjang tempoh itu.


Adakah anda terfikir untuk keluar daripada syarikat pengurusan itu?
Tidak tahu lagi. Sebenarnya pengurusan saya telah sedia maklum akan berita pernikahan kami dan saya sudah ada anak. Malah bos saya telah mengucapkan tahniah menerusi laman sosial rasmi syarikat seminggu sebelum berita ini tersebar dan menjadi kecoh. Saya tidak tahu tindakan lanjut daripada pihaknya. Sampai sekarang dia tidak menghubungi saya, tapi melalui beberapa rancangan televisyen dia ada mengeluarkan kenyataan pura-pura terkejut.
Pandangan Wawa apabila berkahwin dalam usia muda dan adakah anda masih menetap di kediaman yang pihak pengurusan sediakan?
Saya tak mahu mendekati zina. Daripada melakukan dosa lebih baik saya bernikah dan mendapat pahala. Sekarang saya menetap bersama Aeril di rumahnya.
Bagaimanakah kehidupan bergelar seorang ibu sekarang?
Pada mulanya saya fikir akan kembali bekerja selepas bersalin, tapi apabila setiap kali memandang wajah anak saya hati jadi hiba dan tidak sanggup meninggalkannya. Tapi buat masa sekarang saya akan berehat dulu sehingga anak saya berusia tiga bulan.
Wawa kini sudah berhijab?
Saya masih belajar untuk berhijab tapi ini bukan imej kekal saya. Doa-doakan agar kekal. Saya mula berhijab perlahan-lahan sejak selepas saya berkahwin.

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum, Kak Ummi datang singgah nii... ^^

    Pendapat Kak Ummi, perkara mendirikan masjid iaitu yang melibatkan agama Islam tidak boleh kita nafikan keranaia adalah perjanjian yang telah termeterai antara Allah dan hambanya....perkara yang baik dan wajib harus disebarkan kerana ia adalah berkaitan dengan Sunnah Rasulullah dan mengapa p[erlu disembunyikan...namun ada iktibar dan hikmah atas setiap segala kejadian.....wallahu'alam

    ReplyDelete
  2. ya betul kak ummi..saya sokong..

    ReplyDelete

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing