Click This pages

Sumbangan ikhlas

Saturday, May 11, 2013

Paypal Bagi 10$ Dalam Akaun Pay Pal


Beberapa hari lepas saya ada mendaftar akaun paypal .Pada mulanya saya mendaftar akaun paypal tanpa sebarang masalah. Kemudian Paypal meminta pula kad kredit/debit kad jadi saya hanya ada kad debit iaitu Visa....
Selepas selesai mendaftar akaun paypal tersebut ,pay pal mahu saya verified akaun saya jadi saya pun verified la dengan memasukkan nombor kad saya dan tarikh valid thru tersebut.
Untuk verified akaun pay pal tersebut akan dikenakan caj Rm 10.00 sebagai bukti pendaftaran tapi jangan risau sebabnya mereka akan memasukkan duit tersebut dalam akaun setelah berjaya verified..tapi yang masalahnya akaun tersebut bukannya dimasukkan dalam akaun kad tersebut tapi dimasukkan dalam akaun paypal..jadi untuk keluarkan duit akan dicaj Rm 3 ..Rugi kan...jadi kena la tunggu cukup Rm 400 itu pun kalau cukup..hehe


Sebenarnya saya buat post ini bukan untuk cerita tentang kebaikan dan keburukan pay pal tapi tajuknya secara tidak langsung semasa saya mendaftar akaun terdapat masalah besar semasa mengisi 4 digit yang paypal berikan sewaktu saya verified akaun paypal...

Kepada Yang Baru hendak mendaftar akaun paypal ini sila pastikan ada mencari maklumat serta cara/tutorial terlebih dahulu untuk mendaftarnya kerana jika anda tersilap isi 4 digit seperti saya ini sebanyak 3 kali kemungkinan akaun pay pal akan digantung dan kemungkinan mereka fikir anda adalah penipu...

saya tidak tahu 4 digit code sebenarnay dan saya cari la dalam email sedangkan saya ingat dalam email tersebut ada 4 digit .jadi saya letakla 4 digit dalam akaun tersebut untuk verified kemudian mereka bagitaw code tersebut adalah salah kemudian saya isi sekali lagi ..salah juga dan seterusnya saya isi code 
yang lain...akhirnya ..jeng2..akaun untuk verified pay pal telah disable oleh paypal setelah 3 kali isi code yang salah....memang sedih la saya waktu begini....sedih tak berlagu..haha..huhu

jadi saya cari la apa maksud 4 digit code yang diberikan oleh pay pal...masa itu la saya baru tahu yang mana 4 digit kode tersebut ada di dalam akaun bank yang diberi oleh paypal dan saya perlu call pihak bank untuk meminta code tersebut baru boleh verified paypal...huhuu..9malas betul nak call)..huhu

Pada masa yang sama juga saya ada buka maybank2u saya duit saya telah didebit sebanyak Rm11.10 ..rupanya  Rm10 tersebut adalah bayaran 4 digit kod dan  RM1.10 adalah caj pendaftaran ....tapi akan dimasukkan dalam akaun paypal setelah berjaya dalam masa 24 jam tapi tak sampai 24 jam pun dah masuk da..huhu

setelah saya buka maybank2u saya baru dapat jumpa digit code dalam debit history( kena tunggu beberapa hari baru boleh dapat 4 digit code) ....memang sedih la jadi sebabnya akaun saya telah disable akibat isi code salah sebanyak 3 kali...

Untuk verified sekali lagi saya perlu guna kad lain untuk verified paypal..( adooii mana ada kad lain da..kad visa tu jer...huhu)
jika hendak mengunakan juga kad tersebut saya perlu hantar bukti photo id serta kad statement kepada pihak servis paypal


Akhirnya email saya dibalas dan mesejnya berbunyi bergini..

Thank you for contacting PayPal Customer Support. My name is Azri and I am glad to assist you.

Upon reviewing your account, I can see that you are a new member and I would like to take this opportunity to welcome you to PayPal.

To welcome you as our new customer, I would like to give $10USD to your PayPal account as the Welcome Gesture.

Mohamad, I have read your email and I understand that you have entered the incorrect PayPal Code.
For your protection, your credit card or debit card was temporarily disabled because you entered the PayPal code incorrectly 3 times when you were confirming your card. The card has been reactivated and you can now add it to your account.

Here?s how to add the card to your account:
  1. Log in to your PayPal account.
  2. Click Profile near the top of the page.
  3. Click My Money and then click Update beside Debit and credit cards.
  4. Click Add a Card.
  5. Select the card type and enter your information.
  6. Click Add Card.
  7. Click Save and Continue.

You last requested the code on (May 9, 2013) and we charged you card RM10.00MYR. This charge will show on your card statement 2-5 working days after this date.
There will be a 4-digit PayPal code shown on your card statement next to this charge. In the item description section, the code sequence appears as PayPal*1234CODE. You will need the first 4 digits to confirm your card.

Or, you can call your bank that provides you the Visa Card xx42 and request them to provide you any 4 numbers that comes together with the RM10.00MYR charge on May 9, 2013 by PayPal.

When you know your code you can confirm your card:
  1. Log in to your PayPal account.
  2. Click Profile near the top of the page.
  3. Click My Money and then click Update beside Debit and credit cards.
  4. Click Link and Confirm My Card under "Action."
  5. Enter the 4-digit PayPal code and click Submit.

If your bank does not see the 4 numbers that comes together with the RM10.00MYR charge on May 9, 2013 by PayPal, please reply to this email.

If you have any doubts or anymore inquiries regarding this matter or any other query that you would like to clarify, please do contact us and we will be happy to clarify and assist you.

It is my pleasure to assist you. Thank you for choosing PayPal. Your satisfaction is important to us. We welcome your feedback and hope you recommend us to your friends and family.

Please make sure you have a valid mobile phone number on your PayPal account so that we can contact you if we need to confirm any unusual account activity and protect you from unauthorized account use. To add or update a mobile phone number is easy: Log in to your PayPal account, click ?Profile? near the top of the page, and then click ?Update? beside ?Phone.?



akhirnya saya berjaya verified setelah lalui pelbagai halangan dan rintangan...hehe dan Rm11.10 yang dicaj dalam akaun saya pun sudah dimasukan dalam akaun paypal...jadi boleh la saya shopping haha...

2 comments:

  1. admin..saya cuba nak buka akaun saya..tapi apabila sy masukkan nombor telefon bimbit saya ..dikatakan salah..boleh tolong selesaikan bagaimana utk masukkan nombor telefon yg betul..

    ReplyDelete

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing