Click This pages

Sumbangan ikhlas

Friday, May 31, 2013

Senarai Selebriti Luar Negara Yang Popular Atas Negara Lain

Wajah dan perwatakan mereka mungkin sama dengan klise rakyat negara di mana mereka mula menempa nama. Namun begitu, sesetengah artis yang anda kini kenali bukanlah warga asal dan hanya menerima taraf kerakyatan melalui usaha dan bukan kelahiran.
Kami senaraikan selebriti luar yang kini lebih gah dari dan popular dari warganegara asal.

Nicki Minaj
Ya, gayanya yang ekstravaganza dan tabiatnya mencari gaduh dengan artis lain seperti Lil Kim dan Mariah Carey tidak ubah seperti sesetengah penyanyi rap Amerika lain. Namun begitu, artis rap yang terkenal dengan lagu "Stupid Hoe" ini dilahirkan di negara pulau kecil Trinidad & Tobago dengan nama sebenar Onika Tanya Maraj.
Nicki mengikut ibu bapanya yang berdarah keturunan India dan Trinidad ke New York pada usia lima tahun dan mula berjinak-jinak dengan seni persembahan. Kini dia merupakan satu daripada juri tetap "American Idol" bersama bintang-bintang ternama yang lain.

Jim Carrey
Kebanyakan pelawak terkenal di Amerika berasal dari Kanada. Begitu juga dengan pelakon komedi, Jim Carrey. Dilahirkan di Ontario, Carey yang hidup susah terpaksa berhenti sekolah dan bekerja sebagai penjaga bangunan untuk menyara keluarganya.
Kalau bukan kerana bakatnya menarik perhatian pelawak Rodney Dangerfield yang memperkenalkan Carey di Hollywood pada tahun 1982, pastinya Carey masih lagi di Kanada sekarang ini, masih menjaga bangunan atau menjadi pelawak kecil-kecilan.



Mila Kunis
Tahukah anda? Ketika Mila Kunis menceburkan diri dalam dunia hiburan melalui sitkom "That 70's Show" dan melakonkan watak gadis All-American Jackie Burkhart yang berusia 16 tahun, dia sendiri hanya berusia 13 tahun ketika itu. Oh, dan dia juga bukan "All American", tetapi merupakan warganegara Ukraine yang baru berhijrah ke Amerika.
Kunis dan keluarganya berpindah ke Los Angeles pada tahun 1991 ketika dia berusia tujuh tahun untuk membebaskan diri dari budaya Anti-Semitik kerajaan Ukraine pada waktu itu.




Natalie Portman
Adakalanya dia berlakon sebagai seorang aristokrat British, adakalanya sebagai gadis Amerika yang tipikal. Namun begitu, Natalie Portman (atau nama sebenarnya Natalie Hershlag) yang berbangsa yahudi sebenarnya berasal dari Jerusalem, Israel.
Keluarganya melarikan diri ke Israel selepas Perang Dunia II dan kemudian berhijrah ke Washington D.C. ketika Natalie berusia tiga tahun. Bintang "Black Swan" yang juga lulusan Harvard ini sekarang mempunyai dua kewarganegaraan iaitu Israel dan Amerika.

Gene Simmons
Apa perbezaan Natalie Portman dan Gene Simmons? Seorang pelakon Hollywood dan seorang lagi legenda rock 70-an. Apa persamaan mereka? Pemain bas dan vokalis kumpulan KISS ini juga berasal dari Israel.
Gene dilahirkan di Chaim Witz dan mengikut ibunya berhijrah ke Amerika ketika berusia lapan tahun. Dia diberikan taraf kewarganegaraan pada tahun 1963 dan melakukan banyak kerja untuk menyara hidup keluarga sebelum muncul dengan kumpulan KISS pada tahun 1974.


Mischa Barton
Sesiapa pun akan percaya bintang "The O.C." Mischa Barton merupakan seorang gadis tempatan yang dilahirkan dan dibesarkan di Orange County. Namun begitu, Barton sebenarnya dilahirkan di West London dan keluarganya hanya berpindah ke New York ketika dia berusia enam tahun.
Malah, pada tahun 2006, Barton mendapat taraf kewarganegaraan di kedua-dua buah negara kerana beranggapan dirinya lebih selesa di England.


Arnold Schwarzenegger
Dia mungkin bekas Gabenor California dan banyak melakonkan watak wira tipikal Hollywood, namun dari loghatnya saja anda boleh agak yang Schwarzenegger bukan penduduk asal Amerika Syarikat.
Sekalipun mendapat status warganegara pada tahun 1983, pelakon "Terminator" ini dilahirkan di Austria pada tahun 1947. Namun begitu, Schwarzenegger mula menempa nama di Amerika Syarikat melalui sukan bina badan, dan memenangi gelaran Mr. Olympia sebanyak tujuh kali. Filem pertamanya, "Hercules in New York" memperkenalkan Schwarzennegger ke dunia perfileman Hollywood dengan nama Arnold Strong "Mr Universe".


Pamela Anderson
Playboy Playmate, rambut perang, mata yang galak, obses dengan Botox dan payudara buatan. Itu tidak ubah seperti klise wanita pantai California, bukan? Itu jugalah sangkaan ramai apabila mereka melihat Pamela Anderson.
Namun begitu, bintang "Barb Wire" ini sebenarnya dilahirkan di British Columbia, Kanada dan mewarisi darah keturunan Rusia dan Finland. Pamela juga mempunyai dua kewarganegaraan; Kanada dan juga Amerika Syarikat. Kerjayanya sebagai pelakon, model dan gadis Playboy bermula selepas wakil Playboy tertarik dengan kecantikannya ketika melihatnya di sebuah perlawanan bola sepak di Vancouver pada tahun 1989.


Datuk Maria Menado
Sekalipun digelar wanita tercantik Malaya oleh Times Magazine, Datuk Maria bukan asalnya dari Tanah Melayu. Beliau yang dilahirkan dengan nama sebenar Liesbet Dotulong dilahirkan pada 2 Februari 1932, di Tonsea, Minahasa, Manado di Sulawesi Utara dan membesar di Makassar (Ujung Padang) dalam jagaan ibu dan bapa saudaranya selepas kematian ibu bapanya. Kemudian, mereka berpindah pula ke Jakarta akibat pertempuran antara Belanda dan pejuang nasionalis.
Pada usia 17 tahun, dia menerima tawaran untuk memperaga kebaya di Singapura kerana memiliki kejelitaan dan tubuh badan yang menawan. Dari situlah dia memulakan kerjaya lakonannya dan mula popular melalui filem-filem seperti "Pontianak" dan "Raja Bersiong".

Datuk Aziz Sattar
Antara pelakon veteran paling dihormati di Malaysia, ikon komedia dan bintang "Bujang Lapok" Datuk Aziz Sattar sebenarnya dilahirkan di Pakalongan, Jawa Tengah, Indonesia pada 8 Ogos, 1925.
Beliau hanya berpindah ke Singapura ketika berusia tiga tahun mengikuti keluarganya dan membesar di Pasir Panjang. Di sanalah Datuk Aziz diperkenalkan dan berkawan dengan dua pelakon Studio Jalan Ampas, Salleh Kamil dan Shariff Dol.

No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing