Click This pages

Sumbangan ikhlas

Saturday, November 17, 2012

15 Perbezaan Perkataan Inggeris Yang membuat Anda Pening



Bahasa inggeris adalah bahasa yang mengelirukan apaibla kita menyebut perkataan yang hampir sama .Walaupun perkataan itu hampir sama tetapi sebutan perkataan terseut juga memepunyai maksud yang berbeza..sila lihat dibawah...terdapat beberapa ayat dimana sebutan adalah sama tetapi maksud yang berbeza



PERBEZAAN 1
1. Lobster - Crayfish: Lobster datang dari laut; udang (crayfish0 datang dari air tawar. Udang  juga cenderung untuk menjadi lebih kecil. Kekeliruan lanjut ke atas haiwan ini wujud di beberapa negara-negara seperti Australia, New Zealand, dan Afrika Selatan di mana  isitlah crayfish sering digunakan apabila merujuk kepada lobster..harap anda faham ye...


PERBEZAAN 2
2. Ghost - Ghoul: Hantu adalah roh yang berkeliaran yang mati oleh manusia . Ghoul adalah makhluk yang tidak pernah hidup sebagai manusia. ghost atau datang dari legenda Arab di mana mereka adalah makhluk yang memakan mayat dicuri dan kanak-kanak.

PERBEZAAN 3
3. Bot - Kapal: Pada asasnya kapal yang lebih besar. Berat Bot kurang daripada 500 tan manakala kapal berat lebih daripada 500 tan. Kapal boleh membawa bot (seperti bot penyelamat) dan kapal sentiasa memerlukan lesen daripada pihak berkuasa untuk belayar. Beberapa bot memerlukan lesen tetapi yang paling tidak (bot nelayan, sebagai contoh). Ia harus diperhatikan bahawa takrif tidak berbeza dari kawasan ke kawasan.


PERBEZAAN 4
4. Buaya - Alligator: Kedua-dua buaya dan buaya adalah dari keluarga buaya dan kedua-duanya hidup di dalam air tawar. Tetapi terdapat perbezaan. (Alligator) adalah berwarna hitam dan buaya adalah berwarna coklat zaitun.Alligator mempunyai Berbentuk U untuk membuat ia lebih mudah untuk menghancurkan mangsa mereka manakala buaya mempunyai muncung v berbentuk untuk membuat ia lebih mudah untuk menangkap ikan.

PERBEZAAN 5
5. Dracula - Vampire: Dracula adalah vampire - makhluk yang wujud dengan meminum darah manusia. Vampire telah wujud sebagai sebahagian daripada masyarakat manusia selama beribu manakala Dracula adalah penjelmaan Putera Vlad Tepes "impaler" dari Romania. Dracula jangka berasal dari nama patronymic Vlad "Dracula" - Tajuk penuh beliau adalah Vlad III Dracula, Putera Wallachia dan dia dilahirkan pada tahun 1431 - mati dalam 1476.

PERBEZAAN 6
6. Coke - Pepsi: Pepsi Cola - asalnya dikenali sebagai "Minuman Brad" telah dicipta di North Carolina pada tahun 1893. Nama baru yang datang dari enzim "pepsin" yang terdapat di dalamnya. Perbezaan utama adalah bahawa Pepsi adalah manis, mempunyai rasa cola yang lebih kukuh - tetapi sebaliknya bahan-bahan mereka adalah sama. Coke adalah fruitier dan fizzier.

PERBEZAAN 7
7. Great Britain - United Kingdom: Great Britain adalah kawasan geografi yang terdiri daripada England, Scotland, dan Wales (Britain sendiri - satu istilah yang jarang digunakan - merujuk kepada entiti politik England dan Wales sahaja). United Kingdom adalah apa yang anda dapat apabila anda menggabungkan Great Britain dengan Ireland Utara.

PERBEZAAN 8
8. Speed ​​- Halaju: Untuk meletakkan dalam erti kata yang paling asas: kelajuan adalah jarak / masa; halaju adalah sesaran / masa - dalam erti kata lain halaju juga mengambil kira arah objek yang diukur.


PERBEZAAN 9
9. Weight - Mass: weight memberitahu kita berapa banyak kira objek mengandungi. mass memberitahu kita tarikan graviti pada objek. weight tetap sama di mana sahaja anda berat - Bulan, Bumi, Musytari. mass berubah sekurang-kurangnya lokasi kerana terdapat jumlah yang berbeza graviti tarik pada objek.


PERBEZAAN 10
10. Seks - Jantina: Seks ditentukan oleh anatomi tetapi jantina ditentukan oleh identiti seksual - ia adalah ciri-ciri orang-orang yang kita memberitahu jantina selain (tidak termasuk kemaluan) - ini adalah satu konsep yang dibina secara sosial. Jadi masa depan anda lihat tandas dengan "jantan" atau "Perempuan" di pintu - berhati-hati - mereka mempunyai tandas organ seks!

PERBEZAAN 11
11. Affect – Effect:   Affect adalah kata kerja (melainkan anda seorang ahli psikologi di mana ia merujuk kepada perasaan dan keinginan) dan effect adalah kata nama. Anda menjejaskan kesan. Apabila anda mempengaruhi sesuatu, ia mewujudkan kesan. John dibina (menyentuh - kata kerja) rumah (kesan - kata nama).

PERBEZAAN 12
12.weather- Climate; weather di sini hari ini dan esok pergi - ia adalah hari hari kepada keadaan suasana di tempat tertentu atau masa. Sebagai contoh: hari ini cuaca adalah lembap dan panas.climate di sisi lain, adalah corak cuaca bahawa kawasan tertentu mengalami tempoh masa yang panjang. Sebagai contoh iklim musim panas merujuk kepada cuaca melalui keseluruhan tiga musim panas bulan.


PERBEZAAN 13
13. HIV - AIDS: HIV adalah virus yang melemahkan sistem imun manusia dari masa ke masa. Dengan rawatan yang betul ia boleh kekal stabil selama bertahun-tahun tanpa semakin teruk. Walau bagaimanapun, jika ia tidak dirawat, ia boleh berkembang ke tahap yang sangat maju di mana ia dipanggil AIDS. AIDS adalah sindrom kerana hampir apa-apa penyakit atau jangkitan boleh menyebabkan kemudaratan maut kepada seseorang kerana mereka tidak lagi mampu untuk melawan penyakit.


PERBEZAAN 14
14. Pil - Tablet: Semua pil adalah tablet tetapi tidak semua tablet pil. Betul bercakap pil adalah pusingan berbentuk dan tablet adalah apa-apa lagi.

PERBEZAAN 15
15. Race - Etnik: Kaum adalah bahagian utama fizikal antara manusia yang mempunyai ciri-ciri yang unik. Etnik adalah tradisi budaya. Anda tidak boleh mengatakan etnik anda adalah hitam - yang merupakan aspek bangsa anda. Etnik mengandungi adat dan tradisi dari rantau. Bangsa tidak boleh ditukar - etnik boleh melalui pembelajaran adat baru dan menggantikan lama

No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing