Click This pages

Sumbangan ikhlas

Thursday, November 29, 2012

10 Tempat Paling Berbahaya untuk Berenang !!!


Queensland, Australia

Di perairan Queensland, anda boleh melihat haiwan marin yang berbahaya dan beracun. Octopus, cengkerang berbisa, obor-obor padu, ikan kala jengking, salah satu yang paling berbahaya adalah obor-obor - kira-kira 100-200 orang mati setiap tahun dari obor-obor terbakar. Obor-obor paling berbahaya di dunia tinggal di perairan ini. Sesetengah daripada mereka boleh mencapai panjang sehingga beberapa kaki dan banyak pantai di musim panas ditutup kerana obor-obor. Jangan berenang jika anda melihat amaran bahawa obor-obor adalah dekat dan cuba untuk mempunyai pakaian khas yang boleh menghalang anda daripada terkena obor-obor. Atau hanya tidak pergi berenang.





Plaza Bolinas, California

Bolinas pantai adalah syurga bagi pelayar, tetapi ia juga adalah sebahagian daripada "Segitiga Merah" yang terkenal. Tempat ini adalah salah satu kawasan makanan utama jerung putih yang besar. Ini adalah pemangsa marin yang terkenal yang boleh dilihat dari pantai dan apabila mereka memburu anjing laut di laut. Peluang untuk diserang oleh yu adalah sangat kecil, tetapi  secara mendadak meningkatkan jika anda memutuskan untuk berenang di pantai Bolinas. Pencegahan bukan untuk berenang di senja, subuh atau pada waktu malam. Jangan berenang bersendirian dan jangan masukkan air jika anda telah berlaku pendarahan luka.



Amazon basin

Selain daripada piranha, caimans dan belut elektrik, salah satu sebab utama mengapa anda tidak perlu berenang di Amazon dipanggil "Candiru Fish. Ia seperti  ikan keli air tawar kecil mempunyai tabiat jahat yang memasuki organ dalaman seks lelaki, atau mana-mana rongga badan. Langkah pencegahan adalah memakai seluar ketat supaya tak dimasuki oleh ikan berbahaya ini....



Gulf of Mexico, USA

Selain dari tumpahan minyak bencana, Teluk Mexico juga sebagai tempat kepada beberapa makhluk yang sangat tidak menyenangkan. Salah satu ular yang dahsyat di benua tinggal di perairan ini. Biarkan ia menggigit anda - dan anda akan mati dalam masa kurang daripada dua jam. Lankah pencegahan ialah bukan untuk berenang di bawah dahan pokok. Bergerak anda boleh memaksa ular itu jatuh pada anda.





Victoria Falls, Zambia


Tempat yang paling berbahaya bukan air terjun 328 kaki sendiri. Kolam Renang Devil "adalah tempat yang sempurna untuk perenang bunuh diri kerana ini kolam semulajadi yang terletak di pinggir air terjun, dan sekeping sedikit batu membahagikan perenang daripada jatuh ke air terjun dan kematian tertentu.




Kao Sok National Park, Thailand


Sebelum anda membuat keputusan untuk pergi berkhemah di taman negara ini, minta seseorang untuk mendapatkan nasihat! Kawasan ini penuh dengan haiwan berbahaya, lebih daripada pelancong naif boleh bayangkan. Ulat Gonggok saiz besar, jerung, lintah berbahaya, nyamuk gergasi dan ulat beracun tinggal di tempat ini. Gigitan lintah adalah sebahagian besarnya tidak dapat dielakkan, dan bagi pencegahan ia adalah dinasihatkan bahawa anda menghisap rokok? Walaupun merokok adalah amat berbahaya dan berbahaya, di taman nasional ini bahawa ia boleh bertindak sebagai perisai dari lintah yang membenci ia. Jika lintah mendapat anda, basah tembakau dan sapu lintah dengan ia dan ia harus kembali ke bawah. 



Hanakapiaj Beach, Kuaj, Hawaii


Rupa boleh menipu. Plaza ini adalah hanyalah sebuah ilusi ... Semata-mata, ia adalah satu perangkap maut. Ombak kuat, reptilia dan arus yang kuat tidak menentu mengambil kehidupan lebih daripada 80 pelawat. Pantai mempunyai tanda tangan bertulis di mana anda boleh melihat beberapa kes tragis yang telah berlaku di sini ... dan jumlah ini sentiasa meningkat. Untuk terus hidup, hanya tidak berenang di sini.


Sungai  Nil ,Egypt
Dibawah sungai yang keruh di bawah permukaan, Terdapat  buaya berbahaya yang  bersembunyi dan mereka sanggup menunggu berjam-jam untuk mangsa mereka. Buaya ini membunuh beratus-ratus orang setiap tahun di Sungai Nil. Sungai adalah rumah kepada lebih 500,000 ini reptilia, yang boleh hidup untuk 100 tahun dan membesar sehingga 6 meter. Juga, air ini adalah rumah Nasser dan harimau ikan - sama dengan piranha, hanya lebih besar.




Sired Island, Florida

Jika anda  mandi di perairan sekitar pulau ini, anda berisiko mendapat salah satu daripada penyakit-penyakit berikut: hepatitis, penyakit pernafasan, pelbagai jangkitan kulit dll. Berfikir dua kali sebelum anda membuat keputusan untuk melawat pantai, yang telah dicalonkan untuk pantai yang paling tercemar pada tahun 2009. Malah lebih baik, sebelum melawat mana-mana pantai, anda patut melawat nrdc.org. Sana anda boleh mengetahui yang pantai adalah dunia yang paling terancam dan diancam oleh pencemaran. Ia adalah menarik bahawa lebih 20,000 pantai di dunia yang tercemar



Kruger National Park, South Africa

Walaupun fakta bahawa badak air adalah herbivore, ia dikenali untuk haiwan yang serangan tidak menentu pada manusia, dan punca ratusan pembunuhan setiap tahun dan ia adalah mamalia paling dahsyat di Afrika. Jika anda mahu cuba berlari kepada badak air, jangan lari  dalam keadaan  garis lurus kerana ia akan menangkap anda tidak lama lagi. Walaupun kaki mereka yang kecil dan pendek, mereka boleh berlari sangat cepat, tetapi hanya dalam garis lurus sahaja

No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing