Click This pages

Sumbangan ikhlas

Saturday, November 17, 2012

Senarai Tempat Paling Berbahaya Di Muka Bumi


Assalamualaikum..kepada pembaca ..pada pagi yang masih belum cerah..exazaf mahu menulis sesuatu tempat paling berbahaya di muka bumi ini..sebenarnya pembaca sekalian sudah tahu beberapa tempat yang berbahaya ..Tapi post kali ini berbeza kerana ia bukan nama tempat tetapi nama negara ataupun benua atau kawasan yang sekitarnya..lagipun sumber2 yang saya dapat ini bukan copy n paste dari blog lain tetapi hanya mengambil malumat dari websites luar negara sahaja.sebenarnya exazaf nak buat Top 10 tempat berbahaya tetapi kebanyakan pendapat setiap orang berbeza jadi exazaf hanya membuat senarai sahaja serta maklumat serba sedikit..itu pun anda berminat membaca.




Afghanistan
Negara ini telah lama berlaku selama beratus-ratus tahun dan negara ini adalah negara paling strategik di dunia.Negara ini juga merupakan salah satu negara miskin.. berdasarkan sejarah berikut :
Semasa pencerobohan Tentera Soviet..Negara Afganistan telah dijadikan kawasan tempat periuk api..Beratus-ratus periuk api di tanam di negara tersebut.maka tidak hairan la rakyat yang tidak berdosa mati akibat senjata memberbahaya itu..Selepas Soviet ,datang pula tentera puak Taliban untuk menguasai negara Afganistan.Pada tahun 2001 , Amerika syarikat juga mengambil peluang untuk membanteras Taliban.Afganistan juga didakwa sebagai negara pembekal candu.

Russia

Rusia merupakan negara yang terbesar  tetapi keselatmatan negara ini sungguh menakutkan..bilangan Gangster atau mafia lebih ramai daripada bilangan polis..sungguhpun...mafia2 tersebut tidak takut dengan polis atau pihak keselamatan



Somalia
 Somalia adalah sebuah negara yang gagal kerana rasuah , kekurangan pentadbiran kerajaan, dan rakyat menghadapi kebuluran. Pelancong telah diberi amaran untuk memasuki Somalia manakala kawalan wilayah di ibu negara, Mogadishu diukir antara puak-puak panglima perang dan banyak berlaku perbalahan. Ethiopia menyerang tentera Islam di Somalia pada akhir tahun 2006, menyebabkan beratus-ratus mangsa telah terkorban.

Antartika
Antartika ini bukan tempat berlaku jenayah dalam kalangan manusia tetapi cuaca yang melampau menyebabkan manusia tidak berani hendak menetap di sini..
 saya tak pandai nak terangkan selebihnya anda cari sendiri 


Brazil
Apabila anda melancong di negara ini.sekiranya anda telah dirompak.ia adalah satu perkara biasa dan tidak boleh disangkal lagi.Hal ini kerana Brazil  juga terdapat juga kawasan yang mempunyai penduduk miskin dan juga penduduk kaya.ini adalah perkara biasa bagi semua negara.namun begitu,Jenayah di Brazil sentiasa berleluasa bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.jadi kegiatan jenayah ini suka dibendung kerana terdapat pelbagai aktiviti gansterisme,mafia dan lain2..tempat2 yang terkenal adalah Rio De Janeiro dan San Poulo.



Columbia
Negara ini paling popular dengan jenayah penculikan dan pembunuhan..sekiranya berlaku penculikan kanak2 ..salah satu tempatnya ialah Columbia..

Sudan
kematian dan kemusnahan sudah sinonim dengan Negara Sudan.hal ini kerana banyak berlaku perperangan antara puak2 yang sering bertelagah.

 IraQ

Sejak tahun 2003, Amerika Syarikat telah menduduki Iraq yang telah membawa kepada perang saudara yang mendakwa kehidupan lebih daripada 650 000 orang awam. Al-Qaeda, pemberontak Sunni, Syiah pasukan keselamatan, pemberontak Kurdish, tentera Amerika, tentera Turki dan penjenayah yang terlibat dalam kitaran keganasan malangnya, tidak akan terhenti bila-bila masa tidak lama lagi. Peranti Letupan spontan (IEDs), ledakan Ditubuhkan Penetrators (EFPs) dan lombong adalah satu ancaman yang berterusan, sebagai pengebom berani mati yang telah membunuh beratus-ratus. Penculikan dan pembunuhan rawak dilaporkan dengan kekerapan hampir minda-numbing. Sejak tahun 2003, 2000000 Iraq telah melarikan diri ke negara-negara jiran dan 1.9 juta di Iraq masih pelarian. Uranium yang digunakan sebagai pusingan perisai-menindik akan meracuni orang awam Iraq dan askar Amerika Syarikat selama beberapa dekad. Sesungguhnya, neraka di bumi.

Amerika Syarikat
Dari media massa Amerika Syarikat adalah agak negara yang selamat, tetapi angka sebenar tidak berbohong. Terdapat lebih daripada 200 juta senjata di Amerika Syarikat dan lebih daripada 50 pembunuhan sehari, 10 kali ganda daripada Jerman. Hampir 5000 orang mati tahun dalam kemalangan trak, kira-kira 6000 pelarian mati di atas jalan-jalan dan 31000 orang menamatkan kehidupan mereka sendiri. Amerika Syarikat kini mendahului semua negara dalam jenayah kekerasan dan membawa semua bangsa dengan incarcerations kini berdiri pada 2.3 juta. Rakyat Amerika juga membentuk jumlah terbesar penjenayah berkhidmat masa di penjara luar negara..


TENGOK NEGARA PALING  X99 BERBAHAYA

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.MALAYSIA

Malaysia

Maaf ye.Malaysia adalah negara yang selamat dan saya berbangga dapat hidup di negara Malaysia jadi jangan membuat andaian bahawa negara Malaysia adalah tidak selamat.. 
sekian terima kasih

No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing