Click This pages

Sumbangan ikhlas

Wednesday, November 28, 2012

Thailand Belasah Myanmar 4-0


Thailand mengaum penuh semangat ke separuh akhir Piala Suzuki AFF pada hari Selasa dengan  4-0 kemenangan ke atas Myanmar yang membantu memadam beberapa kenangan kempen gagal mereka 2010.

Cantik mengambil hatrik dari tajam penyerang Teerasil Dangda dan matlamat berkepala dari pengganti Apipoo Suntornpanavej, yang menjaringkan gol dua minit selepas diperkenalkan ke dalam tindakan, menyerahkan juara tiga kali kemenangan kedua mereka selepas pembukaan 2-1 kemenangan seluruh Filipina.

Thailand telah dihantar pembungkusan di peringkat kumpulan pada 2010 selepas persembahan hambar tetapi cerdik jurulatih Winfried Schafer telah menjalin satu pasukan yang hebat yang kelihatan mampu memecahkan kemarau 10-tahun mereka dengan mahkota Asean keempat.

Hasilnya meninggalkan Myanmar di tempat bawah pada satu titik dengan Vietnam, yang tewas 1-0 oleh Filipina dalam permainan awal di Stadium Rajamangala Bangkok.

Schafer berkata bahawa beliau gembira dengan prestasi pasukannya.

"Saya sangat, sangat gembira dengan cara kami bermain malam ini," katanya. "Para pemain menunjukkan kekuatan yang hebat mental, semangat dan banyak perjuangan. Kami bermain perlawanan besar. "

Beliau menambah bahawa Teerasil telah ditunjukkan dengan hatrik beliau bahawa dia adalah salah satu pemain terbaik di benua dan kapten Panupong Wongsa berhak menyebut khas untuk paparan gigih beliau.

"Teerasil adalah salah satu pemain terbaik di Asia - dia adalah hebat," kata Schafer. "Beliau sangat bijak dan seorang finisher baik - semua orang suka kepadanya."

Pengurus pasukan Myanmar Tin Myunt Aung berkata bahawa kesilapan dalam kepekatan kos yang dikasihi pasukan.

"Mereka hilang tumpuan dan jika anda berbuat demikian dalam bola sepak anda kehilangan," katanya.

"Myanmar adalah pasukan yang muda dan hari ini mereka menunjukkan kekurangan pengalaman mereka. Thailand adalah sampingan yang sangat baik dan teknik mereka dan taktik adalah jauh lebih baik daripada kita.

"Tetapi pemain kami bermain sangat keras dan kami akan cuba memenangi perlawanan seterusnya menentang Filipina kerana kami masih mempunyai peluang untuk melayakkan diri."

Thailand midfield umum Datsakorn Thonglao hilang bangsa kecergasan dan telah digantikan oleh Sumanya Purisai perubahan hanya untuk pasukan yang mula menentang Filipina dalam perlawanan pembukaan.

Veteran Yan Paing telah menyerahkan peranan tunggal menarik untuk Myanmar pada hari lahir ke-29 beliau.

Thailand memecahkan kebuntuan pada minit ke-20 selepas manis membina, Teerasil Dangda memaparkan naluri pemangsa yang membawanya 24 matlamat untuk Muang Thong United di Thai Premier League musim lalu dengan kemasan sejuk.

Mengaum penuh semangat dengan sokongan ghairah mereka, pasukan tuan rumah melancarkan gelombang selepas gelombang serangan tetapi kekurangan sentuhan akhir.

Phichitphong Choeichiu, yang telah menjalankan tengah dalam ketiadaan Datsakorn, datang dekat pada minit ke-33 apabila pukulan berbisa beliau palmed pusingan pos oleh Thiha Si Thu.

Kyi Lin, yang membintangi menentang Vietnam, telah menunjukkan kilauan keupayaan terbatas beliau tetapi Thailand adalah cepat untuk menutup dia ke bawah.

Thailand mempunyai dua peluang keemasan untuk menggandakan jaringan dalam ejaan penuh kegilaan dua minit pada permulaan separuh masa kedua.

Jakkapan Pornsai diketuai hanya luas selepas cap dagangan berjalan dan menyeberang ke kiri dari Theerathon Bunmathan pada minit ke-50 dan Teerasil sepatutnya dilakukan lebih baik selepas dimasukkan jelas melalui penjaga oleh Phichitphong.

Apipoo Suntornpanavej, yang menjaringkan hatrik menentang Bhutan dalam perlawanan membina, datang untuk Sumanya pada minit ke-57 dan dua minit kemudian membayar balik kepercayaan jurulatih dengan matlamat berkepala.

Tandukan jarak dekat beliau telah ditolak ke bawah bar oleh Si kha. tetapi penjaga kelihatan dalam kesedihan kerana ia melantun ke belakang bersih.

Aung Moe diuji penjaga kawin Thamsatchanan dengan baik melanda sepakan percuma pada minit ke-77 sebagai Myanmar kelihatan untuk mendapatkan kembali dalam permainan.

Tetapi Teerasil tegas mengecam pintu tegas ditutup dengan gol ketiga pada minit ke-82 Thailand dan melengkapkan hatrik tujuh minit kemudian dengan mogok berkaki kiri selepas kemas mengawal melalui bola.



No comments:

Post a Comment

adverlets

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

~EBOOK~ ~Gambar Terbaik ~Gambar Terbaik~ ~internet~ ~Kisah Hidupku~ 100 Cermin 20 sen Afrika Aids Air kencing AK47 Alat Pelik AlatBoneka Alligator Anak Artis artist asia Awesome babi Badak Air Bakal Ditunda Barang Benua Ais Cair Berita Berkahwin BEruk Binatang Bintang Black Friday ? Bocor Bogel bola Bollywood Bomoh Alim Brazil Buat Duit Buaya Bunuh Bunuh Diri Burger Cantik China Comel Costume Cun Disember Domino DOWNLOAD Dunia Eropah Facebook Faizal Ismail Fakta fam FIFA Filem Filem Lucah FLASH Gadis Gajah Gaji Pertama Gambar Bodoh gedik Gempar GerGasi Gila2 Global Gua haiwan Halloween Harga Hero hibran hiburan Hilang Hiv Ikan Indonesia informasi IS isteri Jalanan Jambatan Janda 13 Tahun Jepun jerebu Johan Johan Dan Zizan JPJ Jpn Jual Dara Kambing Kantoi Kebakaran Kecantikan kejam Kek kahwin Kekasih Kemalangan Kembar Korea Kenaikan Kenderaan Kenyataan Kereta 12 Tahun kereta Api Kesha KESIHATAN Komik Korban korea kosmo Kostum Lakaran landak Laptop lawak Lelaki Lemas longkang Luar Negara Lucah Mafia Majalah Gq Malapetaka Malaysia Manga Mangsa Mayat Membaca menarik Metro Mig Minyak Wangi Mirip Miss Miss Universe MLM Model Sensasi Mohon Maaf muay thai Muda muslim Nafsu Serakah Negara Ngeri Nikah ninja saga Oven Padah ingkar Pakaian Paku Jalan Raya Pangsapuri Pasangan Patung Seks pelacut Pelakon PELIK pembedahan Plastik Penagih Dadah penawar pengemis Pengkianat Negara Penjagaan Bayi Penyampai Tv Perempuan Perkahwinan Polis politik popular Ps4 Rahsia Rakan Ratu Thailand Real Doll reality Remaja Renang Resipi Rompakan Runtuh Sarang Sebenar Sejarah Selamat selebriti semasa Seni Separuh Bogel Seram Serang Sewa Siasat software Spm Stor Terbakar suami Tauladan tempatan Terbaru Tergergaji kantung zakar sendiri Tertinggi Thailand timpa Tips Tiruan TOP 10 Trak trends tutorial Typography Video Video Game Vietnam Villa Walnut Wang Wanita Warga Asing